Koronavirus postupně slábne a svět se vrací do normálu. Jak poznat, který autoservis je ten pravý?

S uvolňováním mimořádných nařízení kvůli pandemii koronaviru se dá předpokládat, že zájem o autoservisy opět vzroste. Kvalitní služby v oblasti automobilového průmyslu ale nejsou samozřejmostí. Jak ale opravdovou kvalitu poznat? Odborníci ze sítě ProfiAuto, do které je zapojeno přes 1 800 autoservisů v České republice, na Slovensku a v Polsku, nabízí několik tipů, jak se při servisování vozu nespálit.

Naprostým základem, jenž byste při výběru autoservisu neměli podcenit, je vyplnění zakázkového listu, případně formuláře, který v případě nejasností chrání jak vás, tak autoservis. Vše si proto pečlivě zkontrolujte. „Jde o standardní praxi, díky které si autoservis buduje se zákazníkem důvěryhodný vztah. Navíc díky těmto dokumentům není  při reklamaci pochyb o tom, co bylo zadáno, co bylo opraveno a kdy byla služba dokončena,“ vysvětluje Jindřich Krejčí, ředitel projektu ProfiAuto pro Českou republiku a Slovensko a doplňuje:

Pokud ovšem zakázkový list nemá daný servis k dispozici, automaticky to neznamená, že se děje něco špatného. Navíc platí, že pokud dlouhodobě opravujeme své vozidlo v jednom servise a daným mechanikům důvěřujeme, lze se domluvit i bez dokumentů. Pro vaši jistotu se ale s mechanikem domluvte alespoň na nafocení vozu včetně tachometru.“

Férová komunikace mezi servisem a zákazníkem je naprostý základ

Se servisem by si měl zákazník v první řadě vyjasnit, co chce opravit, co momentálně nechce řešit, případně jaké opravy se na vozidle prováděly v posledních letech. Čím víc informací mechanik má, tím míň času ztratí hledáním a řešením dříve vyřešených problémů. „Pamatujte na to, abyste označili všechny závady, o kterých víte, i když je teď nechcete opravovat. Může to být například svítící kontrolka tlaku v pneumatice, o které víte, ale cílem vaší návštěvy bylo seřízení geometrie,“ radí Lukáš Czauderna, odborný poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto Service a přidává další tipy a rady, které se vám mohou při návštěvě autoservisu hodit:

Po vyjasnění problému se vás může mechanik zeptat, jestli má povolení ke zkušební jízdě. Samozřejmě platí, že při běžné výměně oleje nemusí nikam jezdit, ale u některých závad je to nezbytné pro diagnostiku, například pro zjištění, jak pracuje automatická převodovka. Nezapomínejte na to, že vaším právem je s jízdou nesouhlasit, případně ji povolit jen ve vaší přítomnosti.“

Vůz si před předáním vyfoťte

Dalším často diskutovaným tématem je měnící se rozsah opravy. Hned na začátku spolupráce si proto domluvte, jak případnou novou poruchu řešit. Vaším právem je trvat na tom, že jakákoliv práce bude provedena až po souhlasu s vámi. „Před předáním si vůz spolu s mechanikem projděte, vyjasněte si situaci a v ideálním případě si vyfoťte všechna viditelná poškození. Nezapomeňte také správně přepsat stav tachometru, vyhnete se tak nedorozuměním,“ uvádí Czauderna.

Zákazník by neměl zapomínat ani na domluvu s techniky o tom, jaké náhradní díly budou při servisu použity. „Mechanik by vám měl nabídnout několik druhů dílů – originální, levnější nebo dražší a je jen na vás, který si vyberete. Existuje ale i výjimka – servis má právo odmítnout montáž součástek dodaných vámi, pokud si není jistý, jestli se budou shodovat. Servis totiž musí podle zákona poskytnout zákazníkovi záruku,“ radí Krejčí.

Při větších opravách stojí za to vyjednávat o ceně. Neočekávejte slevy při výměně brzdových destiček, ale pokud děláte opravu za padesát tisíc korun, tak několikaprocentní sleva může být příjemná,“ dodává Czauderna.

Jestliže vezete do servisu havarovaný vůz, měli byste se rovněž ujistit, že servis je smluvním partnerem vaší pojišťovny a že pojišťovna přijme jeho prohlídku.

Odborník by vám měl proces opravy dopodrobna vysvětlit

Jestliže se vám už autoservis ozval, že váš vůz je připraven k převzetí, nechte si od odborníků detailně popsat, co se s vozem při opravách dělo. „Jakmile servis auto opraví, mechanik vám rád vysvětlí, co se s vaším vozem dělo a zodpoví na vaše otázky. Zejména pak pokud se během opravy objevily další nedostatky. Kontrolujte i očima, jestliže se vám na první pohled něco nezdá, ozvěte se. To platí jak pro jednotlivé viditelné součástky, data na palubním počítači nebo například přelakování vozu. Dbejte také na to, aby vám servis správně a důkladně vyplnil servisní knížku,“ upozorňuje Czauderna.

Řadu úkonů zvládne aplikace ProfiAuto 

V současnosti vám mohou s celou řadou úkonů spojených se servisováním vozů pomoci aplikace. Jednu z nich pro své zákazníky vyvinulo i ProfiAuto. „Je jednoduchá a intuitivní. Mezi hlavní benefity aplikace ProfiAuto patří automatické přijímání požadavků od klientů, dohodnutí termínu a podrobností opravy, volbu dílů nebo vyzvednutí vozidla. Zákazníci zde mají také k dispozici všechny potřebné dokumenty, například již zmíněný zakázkový list či jiné formuláře, díky kterým si můžete vše přehledně zkontrolovat,“ přibližuje Jindřich Krejčí hlavní výhody. Bonusem aplikace v dnešní koronavirové době je naprosto bezpečný kontakt s klienty.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *