REMA: počet zelených firem v Česku stále roste. Sdílejí zkušenosti a chtějí následovat trendy

K přívlastku „zelená firma“ se v České republice hlásí čím dál více společností. Podle skupiny REMA stoupl prozatím v letošním roce jejich počet o necelá 2 %. Nejčastěji se mezi takové firmy řadí společnosti z Prahy, Jihomoravského a Moravskoslezského kraje. Odpovědné podniky také chtějí sdílet zkušenosti s ostatními a v problematice sběru a recyklace odpadu se vzdělávat, to platí zejména pro větší z nich.

Zelených firem, které chtějí podpořit efektivní sběr vysloužilých elektrozařízení, baterií a akumulátorů, přibylo prozatím letos v Česku přes sto. Jedná se o takové podniky, které zjednodušují všem svým zaměstnancům zpětný odběr elektroodpadu a baterií a podporují je v recyklaci. „Projekt Zelená firma jsme spustili už v lednu 2008. Primárně je zaměřený na sběr nepotřebných a nevyužívaných elektrozařízení, baterií a akumulátorů ve firmách. Zelené podniky mohou totiž využít jednoduchého a bezplatného objednání svozu posbíraného elektroodpadu a baterií, čímž mají zároveň jistotu jejich následné ekologické recyklace,“ vysvětlil David Vandrovec ze společnosti REMA Systém, která projekt Zelená firma dlouhodobě organizuje.

Zelených firem je už v Česku přibližně 2 100. Ke konci roku 2016 disponovala téměř třetinou z nich Praha, vyšším zastoupením se však pyšnil i Jihomoravský a Moravskoslezský kraj. Zatímco každý občan České republiky vytřídí v průměru něco málo přes osm kilogramů elektroodpadu za rok, statistiky ukazují, že zaměstnanci podniků zapojených do projektu Zelená firma třídí až trojnásobek republikového průměru. „Projekt zapojeným firmám pomáhá zdarma řešit problematiku odpadového hospodářství, které je v dnešní době velmi aktuálním tématem. Společnost dostane k užívání nerezový sběrný box o objemu 80 l, do něhož mohou zaměstnanci vhazovat kromě firemního elektroodpadu i vlastní drobná vyřazená elektrozařízení. Firmy mohou také pořádat velké zaměstnanecké sběrové akce a účastnit se speciálních ekologických workshopů nebo seminářů. O ty je stále větší zájem,“ doplnil Vandrovec.

Poslední takový seminář, na němž se probíraly nejnovější trendy a význam zpětného odběru vybraných výrobků, se uskutečnil na začátku listopadu letošního roku. Zúčastnilo se jej na 70 zástupců firem i veřejných institucí z různých odvětví a 8 mluvčích ze zkušených odpovědných organizací. Mezi nimi vystoupili například zástupci ze společnosti Unipetrol, Vodafone, Československá obchodní banka nebo Ministerstva životního prostředí ČR. „Seminář se mi líbil, dozvěděla jsem se mnoho zajímavého. Užitečný seminář, přínosné informace a zkušenosti z praxe, zajímavá témata a diskuze. Spokojenost s kvalitou celého vzdělávacího programu,“ uvedla k workshopu Šárka Kaizarová z Finančního úřadu pro Moravskoslezský kraj.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *