V koronavirovém roce hlásí Contipro jen jednoprocentní pokles tržeb. O jeho kyselinu hyaluronovou je velký zájem ve farmacii

Kosmetický průmysl zaznamenal v loňském roce kvůli pandemii koronaviru obrovské ztráty. Propad odbytu kosmetických surovin se v loňském roce nevyhnul ani české společnosti Contipro, jež je jedním z největších výrobců a dodavatelů kyseliny hyaluronové na světě. Na druhou stranu však zesílil zájem o kyselinu hyaluronovou pro farmaceutické aplikace. Produkty s vyšší přidanou hodnotou tak podržely tržby Contipra, které oproti roku 2019 poklesly jen o 1 procento, navíc pouze vlivem kurzových pohybů. Do letošního roku tak firma vyhlíží s optimismem.

Pandemie koronaviru tvrdě zasáhla řadu oblastí průmyslu. Jedním z velmi postižených oborů je také průmysl kosmetický. Na českou firmu Contipro, která patří mezi nejvýznamnější světové producenty kyseliny hyaluronové – suroviny, bez které se mnohé moderní kosmetické přípravky jen stěží obejdou –, naštěstí koronavirová krize dopadla jen velmi mírně. A to i přes to, že 99 procent její produkce kyseliny hyaluronové směřuje za hranice České republiky. Hlavní podíl na udržení tržeb společnosti má významný nárůst odbytu kyseliny hyaluronové pro farmaceutické využití i zvýšení poptávky po finálních produktech.

„V loňském roce jsme kvůli pandemii covidu-19 zaznamenali dvacetiprocentní pokles tržeb z naší kyseliny hyaluronové v kosmetické kvalitě ve srovnání s rokem 2019. Naproti tomu tržby za naše farmaceutické suroviny meziročně vzrostly o 9 procent. O více než dvě procenta narostly i naše tržby za finální produkty. Prodeje kvůli ochromení kosmetického průmyslu objemově poklesly, ale produkty s vyšší přidanou hodnotou posílily a podržely tržby, které v konečném součtu oproti loňskému roku spadly jen asi o jedno procento, což souvisí především s kurzovými pohyby,“ uvádí Zuzana Bubnová, výkonná ředitelka společnosti Contipro.

Firma z Dolní Dobrouče tak za loňský rok vykázala tržby 860 milionů Kč, rok předtím se pohybovaly kolem 867 milionů Kč. Od roku 2016 až do roku 2019 tržby společnosti kontinuálně rostly. Díky jen mírnému poklesu tržeb nebyla společnost nucena propouštět, ač objem výroby snížila, a naopak má otevřený nábor zaměstnanců na nové pozice v oddělení výroby, obchodu i výzkumu.

V loňském roce také společnost Contipro uvedla na trh kloubní výživu pro lidi Geloren Active, u níž momentálně registruje rostoucí poptávku, avšak vzhledem k současnému stavu očekává silný nárůst prodeje až v roce 2022, kdy plánuje začít s distribucí produktu i v zahraničí. Navíc již nyní chystá další rozšíření své řady doplňků stravy. „Aktuálně rovněž dokončujeme stavbu nové budovy, v níž bude fungovat nová obří a špičkově vybavená laboratoř certifikovaná podle takzvané správné laboratorní praxe a také velkokapacitní linka na výrobu Gelorenu. Pokud podmínky dovolí, mělo by být toto nové pracoviště do konce letošního roku dostavěno,“ uzavírá Zuzana Bubnová.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *