V čem tkví síla e-mail marketingu? Nejlepší konverze, návratnost investic, budování vztahu, ale i ekologická stopa

Ačkoliv by se mohlo zdát, že ve světě marketingu dominují komunikačním kanálům sociální sítě, není to úplně pravda. Nejčastěji využívanou platformou je totiž stále e-mail, který je v naprosté většině využíván na denní bázi. Podle posledních průzkumů dokonce 58 procent uživatelů nejprve zkontroluje svou e-mailovou schránku a až poté zabrousí na Facebook, Twitter nebo Instagram. Proč se e-mail stále drží na špici? V čem je jeho síla? Na tyto otázky přináší odpovědi Břetislav Strnad, expert na vývoj a implementaci e-mailingového nástroje Mail Komplet ze společnosti Webkomplet.

Výhod, které nabízí e-mail marketing je bezpočet. Hospodárnost, relevantnost dat, rychlost, jednoduchost nebo pohodlnost jsou základní atributy, o kterých se napsaly už stovky řádků, na druhou stranu tyto výhody má i celá řada jiných marketingových nástrojů. V čem je ale e-mail marketing unikátní?

  1. Konverze – E-mailing má ze všech možných marketingových nástrojů bezkonkurenčně nejlepší konverzi. „To znamená, že zákazníci, kteří nakupují produkty přes e-mailovou nabídku, utrácí více než ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi. Podle našich dat utrácí tito uživatelé až o 138 procent více,“ přibližuje Strnad.
  2. Návratnost investic – E-mail marketing kromě vysoké konverze poskytuje i vysokou návratnost investic. Náklady jsou totiž vzhledem k pozdějším výnosům téměř zanedbatelné. „E-mailing v návratnosti investic dlouhodobě poráží jiné platformy, mezi které patří například různé radiové spoty, videa, bannery nebo PPC. Nejvíce e-mailingu šlape na paty Affiliate, což je marketing založený na provizním systému. Přesto je v této oblasti e-mailing stále jedničkou. Podle studie Campaign Monitor totiž každý vynaložený dolar vydělá čtyřicet čtyři dolarů,“ doplňuje Strnad.
  3. Budování vztahu se zákazníkem – Budování vztahu se zákazníkem jde ruku v ruce s pečlivou prací s databázemi. Díky správnému nastavení může společnost zaměřit svou pozornost na vhodné cílové skupiny. „Budování databází a vztahů se zákazníkem je naprostým základem pro úspěšný e-shop. Díky tomuto fenoménu společnosti personalizují svá sdělení a výrazně tak zvyšují například pravděpodobnost otevření daného e-mailu. Z našich statistik plyne, že pokud je e-mailing vhodně nastaven, proklikovost stoupá až k 76 procentům. Navíc platí, že pokud e-mail personalizujete a oslovíte například zákazníka jménem, tak se zvyšuje šance, že adresát mail otevře zhruba o čtvrtinu,“ radí Strnad.
  4. Ekologická stopa – V dnešní době, ve které se konečně začíná bojovat proti změnám klimatu, se ekologická otázka stává pro řadu zodpovědných firem čím dál větší prioritou. I tento fakt nahrává e-mail marketingu. „Je to jednoduché. Díky e-mail marketingu nemusí firmy využívat tuny papíru jako v předchozích letech, kdy se žádný větší obchod neobešel bez letáků, reklamních novin nebo dopisů pro zákazníky. Máme-li to vyjádřit číselně, téměř každý supermarket kvůli svým slevovým akcím vydával měsíčně až pět sad letáků do většiny domácností v České republice. To znamenalo tisíce tun papíru měsíčně. Tato doba je ale i díky e-mailingu už pryč. Kromě ušetřených stromů je výrazně nižší také uhlíková stopa, protože odpadá nutnost papír vyrobit, potisknout a následně jej také nějakým způsobem transportovat,“ uvádí Strnad.

Zajímavá čísla spojená
s e-mail marketingem

  • Každý vynaložený dolar vydělá průměrně 44 dolarů
  • Uživatelé, kteří odebírají e-mailovou nabídku, utrácí o 138 % více než ti, kteří ji neodebírají
  • 58 % uživatelů kontroluje dřív e-mail než sociální sítě
  • V případě správného nastavení stoupá proklikovost k 76 %
  • Předmět e-mailu by neměl být delší než 80 znaků

Tento výčet výhod e-mail marketingu není zdaleka konečný. „Unikátních atributů e-mailingu oproti jiným marketingovým nástrojům je samozřejmě mnohem více. Určitě by měla být zmíněna i rychlost, protože zákazník se může k požadovanému cíli dostat během pár kliknutí za několik sekund. V neposlední řadě je to také oboustranné získávání informací. Zákazník díky tomu dostává přesné informace, které si v minulosti vyžádal, firma se naopak seznámí s požadavky zákazníka a dále s nimi pracuje,“ uzavírá Strnad.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *