Nejlepší cesta k zákazníkům vede přes e-mail. Jaké jsou výhody e-mail marketingu?

Cena, efektivita, ziskovost. Tak by se daly krátce popsat hlavní důvody, proč si e-mailing dlouhodobě udržuje výsostné postavení mezi online marketingovými kanály. Mohlo by se zdát, že v konkurenci dynamických sociálních médií již e-mail marketing nemá firmám co nabídnout. Výzkumy však hovoří jasně proti této domněnce. Ba co víc, jejich výsledky napovídají, že by se e-mailing o svoji pozici v budoucích letech rozhodně nemusel obávat.

Sociální sítě mají podle webu statista.com celosvětově 3,4 miliard uživatelů. Ačkoli se toto číslo zdá být obrovské, e-mail denně použije ještě o půl miliardy lidí víc. V tomto ohledu je na prvním místě ve všech věkových kategoriích. Kontrola e-mailové schránky je dokonce suverénně nejčastější online aktivitou, kterou lidé ráno po probuzení udělají jako první. Důležitější však je, že e-mail se optikou nejnovějších výzkumů jeví jako nejvhodnější kanál, skrze který lze promlouvat ke svým potenciálním i stávajícím zákazníkům.  I to je důvod, proč si jej dnešní velcí internetoví prodejci mohou jen stěží dovolit přehlížet.

Přednosti e-mail marketingu

Může být až 10x levnější než reklama na sociálních sítích

Nabízí průměrnou návratnost investic (ROI) 4200 %

Zajišťuje až 30 % tržeb běžného e-shopu

Většina zákazníků jej preferuje v případě příjmu e-commerce

Jeho výsledky jsou velmi dobře měřitelné.

66 % uživatelů díky němu minimálně jednou uskutečnila online nákup

Nejlevnější a nejefektivnější

Poměr cena – výkon je zřejmě tím zásadním kritériem, které dává v současnosti e-mailingu náskok před konkurencí. „Dobře optimalizovaný e-mail marketing může být až desetkrát levnější než kupříkladu PPC reklama na sociální síti. E-mail má rovněž suverénně nejlepší konverzi. Nové výzkumy ukazují, že  zákazníci, kteří nakupují produkty skrz e-mailovou nabídku, utrácí o 138 % víc než ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi,Břetislav Strnad, ředitel společnosti Webkomplet, do které patří i služba Mail komplet, která se zabývá vývojem a implementací e-mail marketingových nástrojů.

Mimořádnou účinnost e-mailingové komunikace dokládá i zjištění, podle kterého je za 30 % tržeb běžných e-shopů zodpovědný právě e-mail marketing. Neoddiskutovatelnou výhodou tohoto nástroje je rovněž skutečnost, že výsledky jeho působení lze velmi dobře měřit. Oproti sociálním sítím nabízí e-mailing rovněž nepoměrně vyšší šanci, že příjemce reklamní sdělení zaznamená. Jinými slovy, že jej zasáhne. Není tedy příliš překvapující, že návratnost investic (ROI) se v případě e-mailingu, podle výzkumu společnosti Litmus, průměrně pohybuje kolem 4200 %. Za každý investovaný 1 dolar se tak inzerující firmě vrací 42 dolarů.

E-mailem budujete vztah

Jedním z hlavních trumfů e-mail marketingu je podle Strnada fakt, že skrze něj lze dosáhnout mnohem osobnějšího kontaktu mezi zákazníkem a prodávajícím. „Citlivou, pravidelnou a správně personalizovanou komunikací prostřednictvím e-mailingu je možné s klientem navázat mnohem autentičtější vztah, než v případě jiných nástrojů. Marketingovou komunikaci prostřednictvím sociální sítě považují mnozí uživatelé za narušení jejich vlastní soukromé zóny. E-mail je v tomto ohledu mnohem méně invazivní a plní spíše roli poštovní schránky, kam si lidé přichází pro zprávy, jež jim jsou adresovány,“ popisuje Strnad.

Velká část zákazníků se po uskutečnění nákupu přes e-shop na stránky prodejce již znovu nevrátí. Za pomoci e-mailové adresy však lze s odběratelem opětovně navázat kontakt. V případě vhodně zvolené strategie se tak náhodný kupující může proměnit ve stálého zákazníka. A právě s tím pomáhá svým uživatelům Mail Komplet. Tento e-mail marketingový nástroj pomáhá firmám uskutečňovat efektivní automatizované kampaně optimalizované zákazníkovi na míru. Díky jeho uživatelsky přívětivému rozhraní lze, mimo jiné, všechny marketingové tahy přehledně plánovat a jejich výsledky detailně analyzovat. Mail Komplet rovněž nabízí jednoduchou správu databáze kontaktů či editor pro snadné vytváření profesionálního designu e-mailů.

Král mrtev není, stále vládne  

Představené výhody e-mailového marketingu v kontextu dnešních trendů nenaznačují, že by měl být v příštích letech z pomyslného trůnu kýmkoliv sesazen. „Obliba e-mailingu každým rokem roste a je pravděpodobné, že se na tomto trendu v budoucnu nic zásadně nezmění. Nové pronikající inovace jako redesign či důraz na interaktivitu navíc posouvají e-mail marketing na další úroveň. Je tak stále schopen držet krok s moderními trendy a být nadále nejefektivnějším nástrojem pro online komunikaci se zákazníky,“ uzavírá Strnad.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *