Horská turistika, víno i wellness služby. Podzimní dovolenou v tuzemsku volí stále více Čechů

Podzimní období láká Čechy ke krátkým dovoleným v blízkosti bydliště více než vloni. Zhruba 10% nárůst zájmu domácích turistů zaznamenávají jak provozovatelé ubytování, tak cestovní kanceláře. Nejpopulárnějšími lokalitami jsou Krkonoše a jižní Morava. Během tuzemské dovolené si pak Češi neváhají připlatit za dostupné wellness i zábavu pro děti.

Celoroční trend zvýšeného zájmu Čechů po cestování se projevuje i v tuzemsku. Asociace českých cestovních kanceláří například v letošním roce zaznamenala zhruba 10% meziroční nárůst prodejů domácích pobytů. „Pobyt v tuzemsku volí čeští turisté velmi často jako svou druhou dovolenou vedle pobytu u moře. Právě podzimní prodloužené víkendy jsou pro ni ideální,“ komentuje výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tereza Picková. Dovolenou v České republice si podle ní většina cestovatelů plánuje sama, cestovní kanceláře nabízející domácí dovolené však přesto dle údajů Asociace zaznamenaly až desetinový nárůst poptávky po zájezdech. „Dovolenou v tuzemsku poptávají u cestovní kanceláře zejména větší rodiny s dětmi, které by například obtížně sháněly odpovídající ubytování. Cena tuzemské dovolené na podzim vyjde průměrně na 2 860 korun na osobu,“ doplňuje Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je jedničkou v online prodeji zájezdů na českém trhu.

Typickým rysem tuzemských podzimních dovolených je dle expertů též stále větší zájem cestovatelů o doprovodné služby. „Jedním z jejich hlavních kritérií je například dostupnost wellness zařízení v místě pobytu, bazén nebo možnost sportovního vyžití,“ vyjmenovává Michal Tůma z cestovní agentury Invia. Rodiny s dětmi pak kladou důraz na přítomnost dětského hřiště nebo možnost zábavného programu. „Zájem o wellness služby a saunování po skončení léta výrazně stoupá. Turisté však chtějí zároveň odpočinek propojit i se zábavou pro děti. Zájem o ubytování, které tyto služby nabízí, je tak na podzim enormní,“ vysvětluje Petr Pavlacký, ředitel Aqualandu Moravia v Pasohlávkách.

V žebříčku nejnavštěvovanějších lokalit patří v rámci republiky na špici dlouhodobě hory a jižní Morava. Mezi horskými oblastmi vedou Krkonoše, které dle údajů cestovní agentury Invia navštíví letos v září a říjnu 23 % turistů, kteří si koupili tuzemský zájezd u cestovní kanceláře. Od roku 2014 se návštěvnost tuzemských turistů v Krkonoších stále zvyšuje. V roce 2017 jsme například zaznamenali 17 245 návštěvníků. Ti si na podzim užívají především horské túry a cykloturistiku nebo houbaření,“ potvrzuje zájem turistů Erika MixováTuristického informačního centra města Špindlerův Mlýn.

Dlouhodobě populární je pak rovněž oblast jižní Moravy. Zde se dle údajů Českého statistického úřadu za první polovinu roku 2018 ubytovalo v některém ze zařízení více než půl milionu lidí. Jižní Morava tak v počtu ubytovaných turistů téměř dohání hlavní město. Jižní Morava obzvláště na podzim láká milovníky vína a burčáku, nabízí zároveň možnosti jak pro aktivní dovolenou, tak pro odpočinek i krásné památky,“ vyjmenovává Petr Pavlacký z Aqualandu Moravia, jenž se vloni stal suverénně nejnavštěvovanějším cílem Moravy.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *