Aktuální průzkum eSHOPPING 2010 společnosti INCOMA GfK ukázal, že Češi nejčastěji nakupovali na internetu v průběhu posledních 6 měsíců elektrosortiment, knihy, CD a DVD, oděvy, drogerii a parfumerii. Špatně si nevedou ani léky, vitamíny a potravinové doplňky a hračky.
Muži na internetu nakupují nadprůměrně vedle elektrosortimentu také například erotické zboží, víno a alkohol. Ženy zase vedou v nákupu oděvů, obuvi, nábytku, drogerie a parfémů. Například nákup vitamínů a potravinových doplňků na internetu je doménou především starších věkových kategorií. Více než 1/3 internetové populace z věkové kategorie 50-69 let tímto způsobem vitamíny a potravinové doplňky nakoupila, téměř 2/3 lidí z této věkové kategorie informace o nich na internetu alespoň hledalo informace potřebné pro nákupní rozhodnutí.
Elektrosortiment nakupovaly na internetu téměř 2/3 české internetové populace, nejčastěji šlo o nákup počítačů a jejich příslušenství, spotřební elektroniky a také drobných spotřebičů. Informace o elektrovýrobcích na internetu přitom před samotným nákupem (ať už na internetu nebo i v kamenné prodejně) hledalo téměř 90 % domácností, které mají pravidelný přístup na internet (alespoň 1 x za měsíc).
Další výrazně zastoupenou kategorii – oděvy – na internetu nakoupilo téměř 40 % domácností, které mají pravidelný přístup na internet. Nejčastěji šlo o oblečení pro běžné denní nošení a volný čas, o sportovní oblečení a o spodní prádlo. Přitom přibližně jen 1/4 nakupujících měla potřebu prohlédnout si zboží v kamenné prodejně předtím, než jej objednala na internetu.
Zdroj: Incoma GFK