Ekonomická situace ovlivňuje nákup zboží pro domácnost a dílnu

Podle výzkumu DO-IT-YOURSELF 2010 ovlivnila současná ekonomická situace už téměř 40 % domácností (6% nárůst oproti roku 2009) při nákupu sortimentu pro domácnost, dílnu a zahradu. Z toho 22 % o vlivu krize nepochybuje, dalších 16 % vliv připouští. Při srovnání s loňským rokem přitom vliv krize připouští nadprůměrně nejen starší ročníky nad 55 let, stejnou míru zásahu letos uvádějí už i zákazníci z mladších kategoriích (od 30 let nahoru). Nejmenší vliv krize stále uvádějí zákazníci řetězců, jejichž prodejny se nacházejí výhradně ve větších městech.

Jen relativně malá část zákazníků ovlivněných krizí je ovšem ochotna slevit z kvality zboží a nakoupit levnější alternativu; stávající situaci řeší především uskutečněním menšího nákupu „jen nutného zboží“ (54%) nebo odložením nákupu „na lepší časy“ (37%).

Vliv ekonomické krize se do nákupů jednotlivých sortimentních kategorií promítá různou intenzitou. V absolutním měřítku (bez zohlednění různé velikosti skupin nakupujících jednotlivé sortimentní kategorie) by se vliv ekonomické situace měl nejvíce dotknout sortimentní kategorie nářadí, nástrojů a železářství, v relativním měřítku (se zohledněním různé velikosti skupin nakupujících jednotlivé sortimentní kategorie) by se vliv ekonomické situace měl nejvíce dotknout sortimentní kategorií dřevo, podlahové krytiny, dveře, okna, obkladačky, kachličky, dlažba. Naopak nejméně by se pak krize měla dotknout sortimentní kategorie krmiv pro domácí zvířata a chovatelských potřeb.

Podle výzkumu DO-IT-YOURSELF 2010 ovlivnila současná ekonomická situace už téměř 40 % domácností (6% nárůst oproti roku 2009) při nákupu sortimentu pro domácnost, dílnu a zahradu. Z toho 22 % o vlivu krize nepochybuje, dalších 16 % vliv připouští. Při srovnání s loňským rokem přitom vliv krize připouští nadprůměrně nejen starší ročníky nad 55 let, stejnou míru zásahu letos uvádějí už i zákazníci z mladších kategoriích (od 30 let nahoru). Nejmenší vliv krize stále uvádějí zákazníci řetězců, jejichž prodejny se nacházejí výhradně ve větších městech.

Zdroj: Incoma GFK