Ceny zboží na internetu klesají, na televizorech lze ušetřit tisíce

Ekonomická situace se uklidňuje a ceny zboží v internetových obchodech klesají. Podle aktuálního průzkumu společnosti Karsa Technologies, která pravidelně monitoruje ceny zboží na tuzemském internetu, se v posledních třech měsících výrazně snížila cena plazmových i LCD televizorů. V září mohli zákazníci levněji nakoupit také notebooky či parfémy.

Ze všech měřených komodit na internetu zaznamenala společnost Karsa Technologies největší cenový pokles u plazmových televizorů. Zatímco v srpnu byla průměrná cena plazmového televizoru 31 363 Kč, v září se zboží na internetu prodávalo za 27 006 Kč, což je nejméně od začátku letošního roku. Za jediný měsíc se tak průměrná cena snížila o bezmála 14 %. Levněji lze nyní pořídit také LCD televizory. V posledních třech měsících poklesla jejich cena o více než 9 %, v září se ustálila na částce 17 540 Kč.

Od začátku roku se průměrná cena televizí prodávaných na internetu snížila o 20 %, což jistě podpoří zájem o přístroje s vysokým rozlišením,“ uvedl Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, nabízející profesionální řešení pro realizace e-shopů. „Ve třetím čtvrtletí jsme mohli pozorovat určitou konsolidaci trhu. Ceny přestávají kolísat a postupně klesají. Všechny světové měny jsou nyní stabilnější a upevnilo se také postavení koruny vůči euru,“ doplnil Ježek.

Z posledního měření společnosti Karsa Technologies vyplynulo, že stejně jako u televizorů lze momentálně ušetřit například na nákupu notebooků. V září činila průměrná hodnota přenosných počítačů na internetu 24 261 Kč, což je o 7 % méně než v červenci a dokonce o 18 % méně než v lednu.

Trvalý trend snižování cen je patrný rovněž u parfémů. Za poslední rok klesla cena značkových vůní na internetu o více než 4 %. Loni v srpnu se parfémy v e-shopech prodávaly v průměru za 1 040 Kč, zatímco letos v srpnu pouze za 995 Kč. „Aktuální tendence zlevňování značkových parfémů je výsledkem konkurenčního boje. Internetové obchody se prostřednictvím nízké ceny snaží motivovat zákazníky k nákupu, pro které se stává v době ekonomické krize cena hlavním kritériem při výběru,“ vysvětlil Daniel Kopecký, obchodní ředitel internetového obchodu Parfemy.cz.

Ceny zboží na internetu měří speciální aplikace, kterou vyvinula společnost Karsa Technologies. Základem technologie je robot, jenž je schopen během krátké chvíle určit průměrnou cenu jakéhokoliv zboží z neomezeného počtu e-shopů.