Na pohonných hmotách ušetří desetitisíce. Firemní zákazníci stále více nakupují pneumatiky podle štítků

Podle statistik e-shopu KupujPneu.cz přibývají každý měsíc až 4 % firemních zákazníků, kteří se při koupi pneumatik orientují především podle štítků. Nejpodstatnějším je pro ně potom ten, který informuje o vlivu konkrétní pneumatiky na spotřebu paliva. Při správně zvolené třídě totiž mohou ušetřit téměř 1 litr pohonné hmoty na 100 kilometrů. Pro firemní zákazníky to často znamená roční úsporu v řádu desetitisíců korun.

Ještě přednedávnem byli zájemci o nákup nových pneumatik v jejich posuzování odkázáni na testy autoklubů či redakcí odborných časopisů, případně na reference jiných uživatelů. Již druhým rokem se ale mohou orientovat také podle štítků, jež jsou povinnou součástí každé nové pneumatiky a obsahují objektivní a přehledné informace o zásadních vlastnostech konkrétní pneumatiky. Jednou z těchto vlastností je také zařazení do jedné ze sedmi energetických tříd podle vlivu na spotřebu paliva. Zařazení k jednotlivým třídám pak představuje rozdíl ve spotřebě o 0,1 až 0,15 l/100 km.

„Povinnost prodávat pneu se standardizovanými informačními štítky vešla v zemích EU v platnost v listopadu roku 2012. Od tohoto okamžiku registrujeme čím dál více firemních zákazníků, kteří při výběru pneumatik dají na štítky,“ říká Jakub Pyšný, předseda představenstva e-shopu KupujPneu.cz. „Jedná se o logický krok, pokud uvážíme, že rozdíl mezi dvěma krajními třídami představuje 0,6 až 0,9 litrů na 100 kilometrů. Pro firemního zákazníka s desíti vozidly, z nichž každé ujede každý pracovní den alespoň 100 kilometrů, znamená rozdíl mezi nejúspornější a nejhorší třídou více než 80 000 Kč. To je suma, za kterou může pořídit nové obutí pro všechny svoje vozy,“ vypočítává Pyšný.

Dalším z důležitých údajů uváděných na štítcích je informace o délce brzdné dráhy na mokré vozovce. Také zde je sedm tříd, jež jsou odstupňovány po šestimetrových rozdílech. Třetí informace udává hlučnost pneumatiky při jejím odvalování. „Jak potvrzují samotní firemní zákazníci, zavedení informačních štítků usnadňuje a zpřehledňuje jejich orientaci při nákupu nových pneumatik. Přesto je vhodné sledovat i nadále testy nezávislých subjektů, jež zpravidla obsahují více informací o vlastnostech pneumatik, a tak nabízejí možnost jejich komplexnějšího hodnocení,“ uzavírá Jakub Pyšný z e-shopu KupujPneu.cz.