Státní správa chce před koncem roku maximálně vyčerpat rozpočet, nakupuje ve velkém kancelářské potřeby

Aby stihly instituce státní správy do konce kalendářního roku maximálně vyčerpat přidělený rozpočet, nakupují ve zvýšené míře kancelářské potřeby. Dokazují to aktuální statistiky společnosti Activa, která zaznamenala více než 30% nárůst poptávky státní správy po vybavení do kanceláře v období října a listopadu. Organizace se přitom zaměřují zejména nákup finančně nákladnějších položek, které jim proces investic usnadní.

Statistiky společnosti Activa, lídra v oblasti kancelářských potřeb, dále ukazují, že instituce státní správy nakupují nejčastěji archivační potřeby, xerografický papír a spotřební materiál. Specifikem je pak nákup dražších položek, mezi které se řadí například židle či křesla nebo ukládací systémy. Organizace zboží objednávají obvykle prostřednictvím ručních objednávek, které faxují. Služeb specializovaných e-shopů zpravidla nevyužívají.

„Největší nárůst poptávky státní správy po kancelářském vybavení jsme zaznamenali v období od října do konce listopadu. Prosinec je klidnější a co do nákupů minimální, protože státní organizace potřebují stihnout provedené nákupy zaevidovat a do konce roku ještě proúčtovat,“ vysvětlil Martin Holoubek, zástupce obchodního ředitele společnosti Activa, která je na českém trhu jedničkou poskytovateli sortimentu pro provoz kanceláří. „Po novém roce, zejména v období ledna a února, pak stát obvykle nenakupuje vybavení téměř vůbec. Nemá totiž ještě zpracované nové rozpočty na další kalendářní rok,“ doplnil Holoubek.