„Lidé v České republice trpí na akné a nejrůznější pupínky až třikrát častěji než lidé v západních zemích. Tento fakt ovlivňuje samozřejmě celá řada faktorů, mezi něž můžeme řadit typické ovzduší, životní prostředí a zejména nekvalitní stravovací návyky. Důkazem může být například vietnamská komunita, která na našem území žije. Zejména u mladší generace Vietnamců, kteří se již nestravují jako jejich rodiče tradičními vietnamskými pokrmy, lze totiž problémy s pupínky a akné nově zaznamenat. Může za to z velké části jejich občerstvování ve fast foodech a do jisté míry také kalorická česká kuchyně. Ani na jedno totiž není jejich metabolismus navyklý.
Dalším problémem je to, že lidé vlastně neznají svou vlastní pleť. Neumí určit, jaký typ mají, a nevědí, jak se o ni mají správně starat. Velice často se tak setkáváme s případy, kdy ženy používají předraženou kosmetiku, která je však pro jejich typ naprosto nevhodná. Místo kvalitní péče jejich pleť vysušuje a velkou mírou se podílí na jejím zarudnutí a urychlení projevů stárnutí. Ženy pak mají ve výsledku pleť v některých oblastech vysušenou, v jiných naopak příliš mastnou. Také jsme již několikrát zaznamenali situace, kdy lidé užívali na odstranění či potlačení projevů akné a pupínků přípravky s obsahem alkoholu či zinku. Tato kombinace je však pro citlivou pokožku s pupínky rovněž nevhodná. Lidé by si měli uvědomit, že tento způsob hospodaření s pletí má pak za následek paradoxně zvýšenou tvorbu nepříjemných projevů akné a přidružené komplikace. A jejich následné odstranění je leckdy běh na opravdu dlouhou trať.
Doporučovali bychom proto, aby se vždy nejprve poradili s odborníkem a nechali pleť důkladně vyšetřit, než vloží důvěru a spoustu peněz do neúčinného a nevhodného přípravku. Zároveň by si však měli lidé uvědomit, že kosmetika není vše. Důležitá je také celková životospráva. Je známo, že stres, nedostatek spánku a zejména nevyvážená a nepravidelná strava dovedou náchylné pleti velice ublížit. Lidé v západních zemích si tyto zásady již osvojili. Těšíme se, až dojde k podobné adaptaci také u nás.“
Autor: Jiří Šíma ze společnosti Skinguard