Za hobby sortiment utrácejí nejvíce lidé z menších obcí a okresních měst

Když už Češi nakupují hobby sortiment, nejčastěji jde o nářadí, nástroje a železářské zboží. Naopak nejméně často se nakupují obklady a dlažba. Ukazují to výsledky studie DO-IT-YOURSELF 2012 společnosti INCOMA GfK.

Při výběru jednotlivých sortimentních kategorií se zákazníci řídí různými kritérii. Při nákupu stavebního materiálu hraje největší roli cena. Kvalita je podstatná například při výběru nářadí, nebo podlah a dveří. Vzhled a design je určující u osvětlení.

Celkově Češi hobby sortiment nejraději nakupují v prodejnách řetězce OBI a Hornbach, následují bauMax a Bauhaus.

Průměrné výdaje za hobby sortiment jsou vyšší u obyvatel menších obcí a středně velkých měst, a také v případě vlastníků rodinných domů nebo nemovitostí sloužících k rekreačním účelům. Průměrné výdaje rostou se zvyšujícími se příjmy domácností. Průměrné výdaje jsou vyšší v nezávislých prodejnách (např. stavebniny) a v řetězcích Hornbach a Bauhaus.

Podle výzkumu DO-IT-YOURSELF 2012 ovlivnila současná ekonomická situace už více než 70 % českých domácností při nákupu sortimentu pro domácnost, dílnu a zahradu. V roce 2009 to tvrdilo jen 34 % domácností, v roce 2010 40 % domácností a loni to tvrdilo 60 % domácností. S loňským rokem přitom vliv krize připouští nadprůměrně starší ročníky a zákazníci s nižším vzděláním.