Čeští zákazníci stále více využívají online inzerátů. Zatímco loni na největším českém inzertním portálu HyperInzerce.cz přibývalo průměrně 8 500 inzerátů denně, v letošním roce zákazníci přidají v průměru 12 500 inzerátů za den. Vyplývá to ze statistik provozovatele portálu společnosti HyperMedia. Největší zájem o inzerci je tradičně začátkem roku, kdy se lidé zbavují nevhodných vánočních dárků.
Zájem o online inzerci na specializovaných portálech roste. Největší český inzertní portál HyperInzerce.cz zaregistroval v letošním roce 47% meziroční nárůst průměrného počtu přidaných inzerátů za den. Češi zde nejvíce nakupují i prodávají automobily, zvířata a nemovitosti, velké popularitě se těší také inzeráty s nabídkami a poptávkami zaměstnání. Tyto čtyři kategorie tvoří celkem 30 % všech podaných inzerátů.
„Meziročně pozorujeme znatelný nárůst zájmu o online inzerci. Rekordní byl pro nás letos 12. duben, kdy na portál HyperInzerce.cz zákazníci přidali téměř 20 000 inzerátů,“ sdělil Petr Beneš, výkonný ředitel společnosti HyperMedia, která provozuje mimo jiné rovněž úspěšný porovnávač cen HyperZboží.cz, slevový portál HyperSlevy.cz a realitní portál HyperReality.cz. „Čeští zákazníci si již zvykli prodávat nepotřebné zboží na internetu, stále více však na našem portálu hledají také nabídky služeb a zaměstnání,“ dodal Beneš.
Zájem o inzerci zpravidla vrcholí začátkem roku a v jarních měsících. V tomto období lidé nejvíce prodávají nevhodné vánoční dárky a začínají se také zbavovat zimního sezónního zboží. Největší poptávku a počet návštěv eviduje portál HyperInzerce.cz tradičně v měsíci únoru. Naopak nejnižší provoz bývá na inzertním portále před Vánoci a během vánočních svátků. V tomto období počet zadaných inzerátů i návštěv oproti zbytku roku klesá zhruba o 20 %.
„Zákazníkům vycházíme vstříc velmi jednoduchým zadáním inzerátu pomocí přehledného průvodce, v němž lze snadno zvolit kategorii inzerátu, zadat všechny potřebné údaje a nahrát také fotografii prodávaného zboží. Inzerce je samozřejmě zdarma,“ sdělila Veronika Rejžková, specialistka marketingu společnosti HyperMedia. „V poslední době registrujeme zvýšený zájem o odpovědi na inzeráty pomocí jednoduchého webového formuláře. Zákazníci tak nemusí zbytečně platit za telefonáty inzerentům,“ dodala Rejžková.