Zájem o asistenční služby v ČR roste, počet asistencí vzrostl o 40 %

Čeští motoristé stále více využívají asistenčních služeb. Podle statistik společnosti AXA Assistance využilo letos asistenční službu o 40 % více klientů než loni. Důvodem rostoucího využívání asistenčních služeb pojišťoven jsou podle odborníků vyšší nároky na odborný servis moderních aut. Význam asistenční služby jako důležité složky pojistných produktů potvrzují také online prodejci pojištění.

Statistiky českých provozovatelů asistenčních služeb potvrzují rostoucí zájem motoristů o telefonickou pomoc při nehodě či poruše vozidla. Zatímco společnost AXA Assistance motoristům poskytla v roce 2010 přes 35 tisíc asistencí, v loňském roce tento počet vzrostl na 50 tisíc.

„V letošním roce jsme pomohli motoristům ve více než 35 tisících případech, což je v porovnání se stejným obdobím loňského roku nárůst o více než 40 procent. Stále častěji pomáháme s poruchami automobilů a defekty pneumatik,“ uvedl Zbyněk Čepera, manažer technického a servisního oddělení společnosti AXA Assistance. „Většinu oprav moderních vozidel je nyní potřeba téměř vždy řešit v odborných servisech. Právě proto se motoristé na asistenční služby více obracejí,“ doplnil Zbyněk Čepera.

Kvalita asistenčních služeb začíná být pro české motoristy důležitým kritériem také při výběru pojištění. Podle statistik porovnávače pojistných produktů ČeskéPojištění.cz se parametrů asistenčních služeb týkalo 32 % ze všech dotazů na informační telefonické lince. Některá levná pojištění totiž asistenční služby vůbec neobsahují, případně nabízí asistenci jen v omezeném rozsahu, například pouze při dopravní nehodě. 

„Největší zájem klientů o parametry asistenčních služeb pozorujeme tradičně začátkem léta, kdy se nejvíce lidí chystá autem na dovolenou. Při cestě do zahraničí rozhodně doporučujeme sjednat si některou z rozšířených variant asistence,“ sdělil Pavel Ronovský, ředitel internetového porovnávače pojistných produktů ČeskéPojištění.cz. „Kvalitnější asistenční služba povinné ručení prodraží jen o pár stokorun ročně, přitom klienti získají také odtažení do nejbližšího servisu či úhradu práce mechanika v předem domluveném rozsahu,“ dodal Pavel Ronovský.

Za zvýšeným zájmem o asistenční služby stojí kromě sezónních výkyvů také měnící se trendy ve vybavení vozidel. Svou roli hraje i stále častější potřeba zásahů odborného servisu i při méně závažných poruchách, jako jsou defekty pneumatiky a problémy s elektronikou. „Často jde o vybité akumulátory kvůli zapnutým elektronickým komponentům, záměna správného paliva nebo zamčené klíče ve vozidle. Bohužel také stále více přibývá i krádeží a vandalismu,“ popisuje nejčastěji řešené problémy Martin Opatrný z tiskového oddělení společnosti ÚAMK, která letos pomohla o 10 % více klientům než ve stejném období loni.