Rodiny s dětmi letos plánují dovolenou nejčastěji v Řecku

Rodiny s dětmi letos na letní prázdniny pořizují nejčastěji dovolenou v Řecku. Zájezdy do řeckých letovisek tvoří 17,5 % z celkového prodeje rodinných pobytů. Vyplývá to z aktuálních statistik prodeje dovolených na červenec a srpen 2012 cestovní agentury Invia.cz, největšího českého online prodejce zájezdů. Právě rodiny s dětmi představují klíčový segment, na který prodejci zájezdů cílí nabídku letních dovolených.

Rodiny s dětmi odjíždějí na letní prázdniny nejčastěji na dovolenou k moři, mezi letošní nejoblíbenější destinace patří Řecko, Itálie, Turecko a Bulharsko. Podle prodejců zájezdů v případě  rodinných pobytů, které zahrnují dvě dospělé osoby a minimálně jedno dítě, převažuje letecká doprava. Autobusem či vlastním automobilem cestují rodiny zejména do Chorvatska a Itálie. Rodiny stále častěji požadují stravu typu all inclusive. Při výběru dovolených kladou důraz na zázemí a nabízené služby pro děti. Jedná se především o pozvolný přístup do moře, animátorské programy nebo dětské hotelové kluby.

„Z celkového prodeje rodinných zájezdů registrujeme na letošní léto 17,5 % pobytů v Řecku, jedná se o nejoblíbenější destinaci pro rodiny s dětmi. Zájem je rovněž o dovolenou v Itálii, Turecku a stále roste poptávka po Bulharsku, které turisty oslovuje díky nízkým cenám,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz, která je největším internetovým prodejcem zájezdů na českém trhu. „Rodiny v 95 % volí dovolenou u moře, jedná se především o evropské destinace. Zájem je převážně o leteckou dopravu,“ doplnil Tůma.

Rodiny s dětmi představují klíčový segment, na který prodejci zájezdů cílí nabídku prázdninových dovolených a přizpůsobují tomu svou cenovou politiku. Aktuálním trendem je nabídka zvýhodněných zájezdů pro děti. Díky tomu je možné pořídit pobyt pro děti zcela zdarma. Tato nabídka je nejčastěji omezena počtem tří dětí a věkovým limitem 12 let, pro starší děti jsou nabízeny slevy různého typu.

„Prodejci zájezdů často preferují rodiny s dětmi, protože pro svou dovolenou využívají prázdninových termínů. Ty si rezervují i s několika měsíčním předstihem, což je pro prodejce výhodné,“ uvedla Kateřina Petříčková, tajemník Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. „Cestovní kanceláře totiž musí v zahraničí garantovat své kapacity, jak lůžka v ubytovacích zařízeních, tak také místa v letadlech. Proto zvláště nabídku first minute cílí na rodiny s dětmi, které jsou pro ně prioritním a velmi perspektivním segmentem zákazníků,“ doplnila Petříčková.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *