Invia.cz vyplatila affiliate partnerům na provizích o 16 % více než loni

Cestovní agentura Invia.cz v rámci affiliate programu letos vyplatila partnerům o 16 % vyšší objem provizí než v loňském roce. Ukázaly to statistiky největšího online prodejce zájezdů na českém trhu za období leden až červenec 2012. Nejvyšší měsíční provize pro jednoho partnera letos činila 102 380 Kč. Invia.cz za celou dobu fungování programu od roku 2006 vyplatila odměny v hodnotě 16,7 milionu Kč.

Affiliate program Invia.cz je v oblasti tuzemského cestovního ruchu nejrozšířenějším marketingovým nástrojem tohoto druhu. V síti cestovní agentury je v současné době registrováno 1700 aktivních partnerů. Do programu se mohou zapojit provozovatelé webů, kteří na svých stránkách umístí reklamu. Provizi pak získají partneři, kteří přivedou na stránky Invia.cz nové návštěvníky a ti si následně zakoupí zájezd, letenku či dárkový certifikát.

„Letos registrujeme zvýšení objemu provizí v rámci našeho affiliate programu, což nás samozřejmě těší. Znamená to, že je o naše služby zájem. Největší nárůst jsme zaznamenali v červenci, kdy jsme partnerům na provizích vyplatili o 22 % více než loni,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel společnosti Invia.cz, která je jedničkou českého trhu v oblasti prodeje zájezdů přes internet. „Jako největší cestovní agentura na trhu disponujeme širokou nabídkou zájezdů, máme kvalitní call centrum s profesionálními prodejci. Z toho všeho mají prospěch i naši partneři,“ doplnil Tůma s tím, že affiliate program cestovní agentury Invia.cz funguje kromě České republiky také na slovenském a maďarském internetu.

Provozovatelé webových stránek si sami vybírají formu reklamních nabídek, které se na jejich stránkách objeví. Nejpoužívanější reklamní formáty jsou takzvané XML feedy s denně aktualizovanou nabídkou last minute zájezdů, dále textové odkazy, vyhledávací formuláře a dynamické bannery. V rámci affiliate programu mohou partneři nabízet nejen zájezdy, ale také letenky, ubytování a další služby z portfolia agentury Invia.cz.

„Samozřejmě klademe důraz na to, aby se propagace produktů Invia.cz objevovala jen na seriózních webech. Affiliate program má v tomto směru jasná pravidla. Například je obecně zakázáno používat všechna automaticky otevírána okna a podobné prvky,” uvedl Michal Tůma z cestovní agentury Invia.cz. „Kliknutí na reklamy Invia.cz musí být výsledkem opravdového zájmu návštěvníka webu. Náš partner nesmí návštěvníka ke kliknutí na reklamy na svých stránkách vyzývat nepřirozenou cestou,” zdůraznil Tůma.