Trend: Mezi českými domácnostmi stále vedou interiérové žaluzie. Jejich podíl ale klesá na úkor nových prvků stínicí techniky

Nový design, pestrost materiálů nebo lepší tepelně izolační vlastnosti patří k hlavním trendům posledních let ve stínicí technice. Přestože mezi českými domácnostmi stále vedou interiérové žaluzie, lidé se nebojí investovat i do nových prvků. Roste zájem například o stínicí techniku vybavenou motorickým pohonem. Oblibu si získávají také samostatně stojící stínicí prvky, jako jsou pergoly. Vyplývá to ze statistik Sdružení výrobců stínicí techniky a jejích částí (SVST), které situaci na trhu sleduje.

Poslední průzkum trhu ukázal, že interiérové stínění v Česku stále převažuje nad exteriérovým. Pokud jde o privátní klientelu, zatím jsou stále nejpoužívanějším prvkem interiérové žaluzie, kterými je vybaveno 41 % českých domácností. Hned druhé místo zaujímají venkovní rolety, ale s poměrně velkým odstupem – pořídilo si je cca 9 % českých domácností,“ uvedla k zatím poslednímu rozsáhlému průzkumu trhu z roku 2014 výkonná manažerka Sdružení výrobců stínicí techniky a jejích částí Štěpánka Lubinová. V preferencích českých domácností následují interiérové rolety (8 %) a venkovní žaluzie (3 %).

„Pokud srovnáme situaci před pěti lety se současnou, dlouhodobě klesá podíl interiérových žaluzií vzhledem k ostatním stínicím prvkům. Oproti minulosti na trhu převládá nebývalá pestrost, což se týká jak barev, tak designu. Lidé hodně slyší na úspory energií, které je možné vhodně zvolenou stínicí technikou výrazně posílit,“ sdělil Lubomír Valenta, marketingový manažer firmy Lomax, která patří k tuzemským výrobcům v oboru.

Podle Lubinové si z interiérových prvků získávají oblibu například plisé či japonské stěny, z exteriérových prvků přibývá markýz a stále oblíbenější jsou i novější prvky, jako slunolamy nebo screeny. Svou oblibu mají také samostatně stojící stínicí prvky, jako jsou pergoly, které prošly výrazným vývojem. Mění se i trendy ve vývoji. Patří k nim i nový design u interiérového stínění, který se projevuje v široké škále barev a vzorů.

Firmy se zaměřují také na konstrukce. Například ramena markýz umožňují výrobu prvků větších rozměrů nebo zvýšení komfortu uživatelů. „Příkladem u markýz a pergol je možnost zabudování osvětlení, reproduktorů či topných těles do konstrukce, anebo propojení stínění s ostatními systémy v domě díky automatizovanému ovládání a soustavě čidel, čímž dochází k zefektivnění chodu celé budovy,“ uvedla Lubinová.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *